perjantai 1. toukokuuta 2015

1.5.2015

Hyvin nukutun yön jälkeen meille oli tarjolla runsas aamupala. Yöllä hereillä ollessa pystyi jo kuulemaan, että sääennuste piti paikkaansa, vettä satoi aivan kunnolla. Vesisateessa kävely ja kamppeiden kastuminen ei houkutellut meitä lainkaan. Vappuna ei ollut mitään varmuutta bussin kulkemisesta. Majatalon isäntä arveli, että saattaa mennä neljän kilometrin päästä. Päätimme pelata varma päälle ja hyppäsimme taksiin. Barceloksessa jäimme taksista kaatosateeseen. Kävelimme lähimpään albergueen ja saimme vastaukseksi, että kaikki petipaikat on varattu ja kaupunki on muutoinkin täyteen majoitettu. Lähdimme takaisin sateeseen ja ehdimme vain sadan metrin päähän, kun majatalon isäntä juoksi peräämme sanomaan, että viisi petiä vapautui. Onnellisena palasimme majoittumaan viidellä eurolla kerrossänkyyn, 20 muun matkaajan kanssa samassa huoneessa. Samassa talossa majoittuu kaksi bussilastillista kansantanssijoita.

Kaupungissa on kolme päivää kestävä karnevaali toreineen, tivoleineen ja esiintymislavoineen. Kävimme keskustassa kiertelemässä ja katselemassa juhlavalmisteluja ja torielämää. Keskustan kirkko oli koristeltu kukilla kaikkialta, upean näköistä. Koko kaupunki on illalla varmasti hieno joka puolelle ripustettujen juhlavalojen sytyttyä.

Sääennuste näyttää sadetta vielä moneksi päiväksi. Aloimme siis etsimään mistä löytyisi aurinko. Taidamme suunnata huomenna junalla etelään ja jatkaa kävelyä sieltä. Asenne ratkaisee.